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Prozedurale Texturen - die Zukunft?

JC 09.11.2006 4198 19
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Erst vor kurzem haben wir über eine kleine französische Firma namens Allegorithmic berichtet, die die Größe der Texturen ohne Qualitätsverlust um bis zu 90 Prozent verkleinern wollen. Mit Hilfe von prozeduralen Texturen sollen die Spiele der Zukunft so um bis zu 70 Prozent kleiner werden. Die Kollegen von bit-tech haben Dr. DeGuy erneut interviewt und einige interessante Fragen gestellt. So steckt hinter der neuen Technik "lediglich" ein zeitgemäßes mathematisches Modell, das die Limitationen der Fourier-Methode umgeht.
Zitat
I have some actual examples from a recent game, Roboblitz. In this game, we replaced about 95% of the textures. The game has 6 levels and for each level the developers would use 80MB of compressed textures. So, let's do the numbers, a total of 6x80=480MB. Using our tools we replaced the 480MB with about 3MB of procedural data, a pretty spectacular decrease in game size.

The game now fits within 50MB and can be downloaded through Xbox Live. Without our technology this game would weigh approx 50MB-3MB+480MB=527MB. So the gain, for Roboblitz, we saved 90% of the entire game size. That is a massive gain for the developers which allows them to reach the Live audience - something they couldn't otherwise have done.
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