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7 Days to die - Minecraft + Dayz + Voxel

Deftik 25.07.2013 - 13:45 3624 17
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Deftik

Storage baby!
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Eben bei Golem drüber gestolpert:

Survival (Dayz) + Crafting/Bulding (Minecraft) + Voxel Grafik Game - PC, Mac, Linux

7 Days to die - http://7daystodie.com/

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Core features:

  • The World is your Oyster - Explore a modern, beautiful, fully destroyable, fully buildable, fully dynamic, hand crafted, huge voxel world with cities, forests, wastelands, deserts, plains and mountains. Explore hundreds of points of interest and every building inside and out!
  • She’s a Brick House! – Our advanced “Dynamic Block Stability Physics System,” simulates real-time structural integrity. Build it right or watch it come crumbling down.
  • Relentless Enemies – Relentless enemies will stop at nothing as they claw, jump and break their way through the world in order to get to you. And watch out for the unique severely mutated.
  • The MacGyver in you – Mine and loot a multitude of items and ingredients to survive creating hundreds of weapons, items and traps with the intuitive and deep “Crafting System” inspired by classic adventure games but modernized. No wiki required!
  • Two sides to every Story – Uncover the truth as you find survivor notes that lead to better loot from the “Dynamic Story Generation System” which puts the player in charge of the story solving the “now what problem” that plague most voxel games.
  • Friends and Foes – Play solo, Co-op online with friends or in our unique “Zombie Nomad Mode” for a no rules experience!
  • Blow it up or Build it up! – Enjoy a fully destroyable voxel-based world blowing up everything in the entire game or build it up bolstering the defenses of an existing structure or building your own fort to try and keep the zombies out.
  • You know like Bowhunting Skills –Gain experience and upgrade your skills in melee, guns, crafting, and stealth!
  • Become the True Survivalist – Rummage and mine your way through the world finding food, water, loot and the resources you’ll need to survive and discover a purpose for everything in the world.
  • Build it and they will come – Build your own worlds and play them with your friends using the “Creative Mode Tools” featuring hundreds of block shapes and prefabs.

Story & Premise

Zitat
In the year 2034 nuclear attacks have decimated the Earth and the remaining population is infected by an unknown virus. The infected die within 7 days and soon reanimate becoming blood-thirsty zombies. No one believed it; nobody expected it and nothing can stop it! You are a survivor in Navizgane County Arizona, a rare Eden in a world of devastation. Ironically, the Apache word “Navezgane” means Killer of Monsters, and kill you will as you fight, scrap, craft, salvage and fortify your way to survive looking for the truth behind what really happened.

“7 Days to Die” is an open world, voxel-based, sandbox game blending the best elements of FPS, Survival Horror, RPG and Tower Defense style games. “7 Days to Die” looks to carve out its own space giving gamers what they really want with a unique combination of combat, crafting, exploration, and character growth. It’s not just Survival Horror anymore its “Survival Horde.”

Es wird noch via Kickstarter Support benötigt:

Kickstarter

oder via Steam Greenlight

Steam Greenlight

ab 15$ bekommt ihr das Game bei release (PC+Mac+Linux)
ab 25$ bekommt ihr early Beta-Access
ab 35$ bekommt ihr early Alpha-Access (geplant Aug 2013)
Bearbeitet von Deftik am 25.07.2013, 13:49

quake

Here to stay
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Also wenn sie das alles so hinbekommen, sicher ein gutes Spiel. Werd mal paar Euro sponsern .

XXL

insomnia
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Habs auch schon gebackt, so wie die alpha jetzt schon aussieht ist die schon interessant genug :D

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insomnia
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http://www.youtube.com/watch?v=R2P3gr92Ap8
pre-alpha gameplay, schaut jetzt schon verdammt interessant aus :D

Deftik

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Konnte es mir leider noch nicht ansehen aber das feedback ist sehr positiv. Auf Kickstarter kam wohl 10k innerhalb von 60 min rein, nach Veröffentlichung.

Umlüx

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kommt wohl aufs crafting system drauf an. wenn man wie in MC fünf tonnen material tragen kann und in 2 minuten einen einbruchssicheren bunker dabaut wärs etwas OP ;)

XXL

insomnia
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also was ich bis jetzt gesehen hab ist die gegnermenge um eingies grösser als in minecraft, eisen ist auch nicht fast unzerstörbar, dafür kannst fallen bauen :D

ich hoff nur es geht wirklich gut und sie releasen die alpha recht früh, bis jetzt hab ich bei den gameplay-videos noch nicht gesehen was mir nicht gefällt :D

issue

Rock and Stone, brother!
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Sieht sehr nice aus, hab mal die alpha gebacked, hoffe das darf man dann bald antesten :)

Rektal

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Am Anfang hats schon fast nicht gut ausgesehen, aber jetzt wo es nur noch 10 Tage sind haben sie schon 181.000 von 200.000 !

XXL

insomnia
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die meisten projekte ziehen am ende noch an, hab vorher die mail bekommen, die alpha geht angeblich schon am 16 raus wenns durchgeht was sich hoffentlich noch locker ausgeht :D

XXL

insomnia
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sry für den push aber es ist durch :D

Rektal

Here to stay
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Wurde soeben mit knapp über 500.000 beendet, gefordert hatten sie 200.000.

Von den Stretch-Goals wurden somit alle erreicht!

Ich dachte in den ersten 14 Tagen dass es das Game gar nicht packen wird, bin jetzt umso mehr überrascht. Freu mich schon richtig auf die Alpha die ich gebakt habe.

Deftik

Storage baby!
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Jupp war anfangs sehr unrealistisch. grünes Licht auch auf Steam.
Bin mal gespannt wann die Alpha kommt. angekündigt ist ja der 16.08.2013 aber bevor nicht alle den Fragebogen beantwortet haben soll es wohl keine Alpha geben.

Zitat
And last of all folks when the Kickstarter is over and you receive a poll please help us out by filing it out promptly and thoroughly We can’t get you Alpha and up backers the game if we can’t process the information. Also if you’ve messaged us or emailed us with a question or a support issue please be patient and we’ll get back to you as soon as possible. We’re getting hundreds of emails a day.

issue

Rock and Stone, brother!
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Ich hab meinen Key bekommen, hab aber die Survery gar nicht ausgefuellt, bin gerade erst wieder nach Hause gekommen. Allerdings gibts derzeit nur Windows Builds (war aber in den FAQ auch drinnen, dass Mac/Linux spaeter kommt)

XXL

insomnia
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ich hab meinen noch immer nicht bekommen, wie hast du gezahlt?
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