JC
AdministratorDisruptor
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Rreview @ AnandTechWith a max of three times the MADD throughput, 50% more pixel pipes, and 33% more vertex power than 6800 Ultra, the GeForce 7800 GTX is a force with which to be reckoned. Putting this much processing power into a package that pulls less juice from the wall than a 6800 Ultra is quite a feat as well. The 300+ million transistors fabbed on a 110 nm process are quite capable, and NVIDIA's compiler technology is finally mature to the point of handling all games with no shader replacement.
Adding transparency AA and further enhancing the efficiency of their PureVideo hardware will be the most tangible feature additions of the GeForce 7800 GTX. The tweaks in the pipeline really only come in performance numbers rather than feature enhancements. As there has been no DirectX update since the last part, NVIDIA has opted not to introduce any extra features. Their reasoning is that developers are slow enough to adopt DirectX changes, let alone a feature that would only run using OpenGL extensions. Review @ Beyond3DAt present NVIDIA have only announced this GeForce 7800 "GTX" version. Over the coming months we expect that the product line will be fleshed out with other variants of the line, which we assume will include a standard 7800 and a GT version. One topic for discussion is that of the change of name for the high end product from Ultra to GTX, which has left many people wondering whether we will see an Ultra version when other competitive products are released - the fact that the board uses single slot, aluminium cooling certainly suggests that they could get better cooling with a dual slot fan, which should be an aid for higher yields at higher clocks, and the overclock achieved here could also indicate that there is a little more performance left on the table (although, perhaps we shouldn't read in too much from overclocks on initial reference samples as speed / yield analysis has to take in a far greater number of factors over a wider range of samples).
Ultra or not, with the GeForce 7800 GTX its not exactly as though we are hankering for gobs more performance, in fact the reality is that we are looking more for killer applications that will take these graphics boards by the scruff of the neck and really begin to push them, but unfortunately there doesn't appear to be that much in the way of "killer apps" in the coming months. Still the 7800 GTX offers great performance on current titles allowing users higher performance on the applications that were showing some graphics limitations or further increase to IQ settings, added to that is the SLI capabilities to ensure that there is even more room to run at high resolutions, with high image quality options and still very high performances! Review @ 3DCenterUnd aus diesem Blickwinkel gesehen hat nVidia seine Mission mit dem G70-Chip erfüllt: Die GeForce 7800 GTX bringt einen entsprechenen Performance-Schub im Bereich von 15 bis 70 Prozent gegenüber dem direkten Vorgänger, der GeForce 6800 Ultra. Die hauptsächliche Mehrleistung erbringt die GeForce 7800 GTX dabei bei einem Setting, welches bisher ein wenig als der "Tod" der nVidia-Grafikkarten betrachtet werden konnte: 8x Anti-Aliasing, welches durch seinen Supersampling-Anteil teils klar zu langsam für den Praxiseinsatz war.
Doch die GeForce 7800 GTX könnte diese Meinung nachhaltig ändern: Dort, wo die GeForce 6800 Ultra bei 8x Anti-Aliasing zumeist sehr drastisch einbrach, arbeitet die GeForce 7800 GTX in vielen Fällen auf weiterhin hohem Frameniveau. Die von der GeForce 6800 Serie bekannten teils erheblichen Framerateneinbrüche bei Aktivierung von 8x Anti-Aliasing sind auf der GeForce 7800 GTX jedenfalls nur noch sehr selten noch zu finden.
Außerhalb der reinen 3D-Performance hat nVidia zudem mit Gamma-korrektem Anti-Aliasing sowie Transparenz Anti-Aliasing ein schon länger vermisstes und ein brandneues sowie recht interessantes Feature hinzugefügt. Daß all dieses erreicht wurde, ohne Lautstärke und/oder Stromverbrauch (erheblich) hochzutreiben, kann als klarer Pluspunkt für den G70-Chip angesehen werden.
[...]Die GeForce 7800 GTX, basierend auf dem nVidia G70-Chip, stellt eine direkte Fortführung der GeForce6-Reihe mit teilweise deutlich größerer Rohpower dar, welche alle Vor- und aber auch die Nachteile der GeForce6-Serie erbt. Gerade gegenüber der GeForce 6800 Ultra ist die GeForce 7800 GTX ein erheblicher Performance-Schritt, aufgrund des nach wie vor ineffektiven 8x Anti-Aliasings ist der Abstand zur Radeon X850 XT-PE jedoch bei weitem nicht so groß. Insgesamt ist die GeForce 7800 GTX jedoch eine sehr solide Entwicklung, welche derzeit kaum eine Anforderung scheuen muß und mittels großer Rohpower und dem Shader Model 3.0 exzellent für die Zukunft gerüst erscheint.
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w00ter
Little Overclocker
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W00t
Das Teil muss ich haben! Es wird bestimmt wieder ewig dauern, bis die Karten verfügbar sind.
Die Preise sind laut Geizhals gar nicht mal so schlimm. Hätte mir eigentlich einen weiteren Preisschub erwartet. Ich bin auch schon gespannt wie die Teile per SLI abgehen.
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3d Prophet
Addicted
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die karte kann schon einiges aber was ma so hört soll die neue radeon 32 pipes haben und cores jenseits der 600 .... bin gespannt wie die ultra antwort vo nvidia ausfällt auf in die nächste runde , die mich wieder dazu bringt zuviel geld fürn pc auszugeben mal schauen wie die neuen midrange karten werden
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