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F1 für Next Gen. und PC von Codemasters

Bumblebee 20.05.2008 - 08:32 103510 694
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xtrm

social assassin
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Spielt ihr eigentlich auf konsole oder am pc, und mit wheel, pad oder keyboard? Bin mir da ziemlich unschlüssig...

btw, was strecken angeht war monaco seit jeher die einzige strecke, die ich wirklich fahren konnte :D. Beim F1 auf der ps1 damals hab ich die strecke mit 100% distanz gefahren, das war ein heidenspaß. Best track ever =). Interlagos liegt mir auch einigermaßen, aber ansonsten...au weh.

ThMb

JO FRLY
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PC mit Xbox360 Pad. Geht soweit eigentlich ganz gut. Hab halt Traktionskontrolle auf mittel.

Beim ersten Mal Monaco hab ich mir glaube ich 5mal den Frontspoiler abgerissen :D

Stiffler79

Big d00d
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Zitat von ThMb
PC mit Xbox360 Pad. Geht soweit eigentlich ganz gut. Hab halt Traktionskontrolle auf mittel.

Beim ersten Mal Monaco hab ich mir glaube ich 5mal den Frontspoiler abgerissen :D

Ich spiel X-box mit Controller.

Monaco kann ich gar nicht da wurd ich sogar überrundet...und das bei 15 Runden gegen KI leicht :D :D :D :D

Oxygen

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Zitat von Stiffler79
Ich spiel X-box mit Controller.

Monaco kann ich gar nicht da wurd ich sogar überrundet...und das bei 15 Runden gegen KI leicht :D :D :D :D

Versuch mal für jede kurve den optimalen gang zu finden und die kurven schön rund durchfahren.
Vorallem der Punkt an dem du in einer kurve rausbeschleunigst ist sehr wichtig, speed auf die nächste gerade mitnehmen...

Also ich finds bis auf ein paar bugs (die hoffentlich bald behoben werden) nicht so schlecht. :)

Spiel jetzt schon 2 wochen und bin noch immer in saison 1 weil ich immer alle trainings fahre bis ich gute zeiten hab und in der quali dann nicht zu langsam bin.

Aber ich muss sagen das ich für dieses game einfach viel zu ergeizig bin, wenn ich mit einem ergebnis nicht zufrieden bin, muss ich das rennen so oft wiederholen bis alles passt und das kostet mich oft stunden... :( :D

Locutus

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Zitat von xtrm
Spielt ihr eigentlich auf konsole oder am pc, und mit wheel, pad oder keyboard? Bin mir da ziemlich unschlüssig...
Xbox360 mit Lenkrad (wenn ich mal spiel)

Corow

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wo krieg ich ein ordentliches lenkrad her? das original gibts ja scheinbar nicht mehr.

Locutus

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http://www.fanatec.de/ - 911 Turbo Wheel :D

Turrican

Legend
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Zitat von Locutus
http://www.fanatec.de/ - 911 Turbo Wheel :D
hehe, das sieht echt nice aus. :D

Corow

Here to stay
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das hab ich mir gedacht dass du das postest, scheinbar gibts kaum alternativen was ich schad finde, und das original gibts auch ned ich verstehs aber nicht warum man keine lenkräder für die box kriegt.

Locutus

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Du könntest nur mal diverse Märkte abgrasen - MM, Müller, etc. Vl hast Glück und einer hat noch eines. Ansonsten muss es wohl Ebay sein.

DerBrandy

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um kurz mal auszuscheifen.. gibts das fanatec für die xbox überhaupt noch ? denn jetzt steht nur noch pc/ps3!

hab jetzt schon lang nicht mehr gespielt - fifa11 minecraft wow, nicht zu vergessen arbeit verhindert es einfach!

Locutus

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Neuer Patch, was er bringt:

[quote]Codemasters hat im offiziellen F1 2010-Forum eine Liste mit Bugfixes veröffentlicht, die im kommenden Patch enthalten sein werden. Fehlerhafte Boxenstops, falsche Rundenzeiten und defekte Save Games sollen endlich der Vergangenheit angehören.[/quote]

Hier die Liste:
[quote]1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed

2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.

3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.

4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.

5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.

6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).

7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.

Improvements

1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.

2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.

3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.

4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).

5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.

6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.

7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.

8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.

PC specific improvements

1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.

2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.

3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)

4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.

5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.[/quote]

Quelle: Codemasters | cynamite.de

stevke

in the bin
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Zitat von Locutus
Zitat von fatmike182
die Preise erschrecken mich nicht so.
Rechenknecht isses keiner, aber ein gscheiter C2D mit 1.86GHz kann schon fein sein.

:rolleyes:

Nach dem Patch werde ich es mal wieder probieren.

shad

und des is des
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Ich hoff das fuer die xbox auch rauskommt :)

Locutus

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Patch für PC erschienen:
Zitat
Auch auf dem PC ist jetzt der Patch zu F1 2010 erschienen, der automatisch installiert wird. Genaue Änderungen sind derzeit unbekannt, User berichten jedoch vereinzelt bereits über Probleme. Die Codemasters-Foren gehen in die Knie.
Quelle: cynamite.de
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