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day macht lärm - farout (everyday's sunshine remix)

Daywalker 10.03.2003 - 21:34 542 7
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Daywalker

im Stress
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heute nachmittag ereilte mich aufgrund des guten wetters und meiner frühlingsstimmung der drang, einen sommerlichen track zu remixen.

was dabei herauskam, hört es euch an :)

gewählt wurde wieder das altebewährte .mod format.
winamp ab vers 2.80 und xmms benötigt ein plugin (http://www.xmms.org)


download: click here
einfach ändung von .mod.txt in .mod ändern

enjoy it und bitte gebt mir eure comments/feedback

tia, day

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Ich check nicht ganz, was ich da jetzt runterladen und installieren muss. :confused:

Redphex

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0wnäääätsch :shake:

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Bukanier
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hmm ... naja ... mir kommt vor wie wenns einige male ziemlich ungewollt abgehackt ist ... (ich weiß, da gibts auch gewollte Teile)

Daywalker

im Stress
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Zitat von Saftiges Steak
Ich check nicht ganz, was ich da jetzt runterladen und installieren muss. :confused:
einfach den anhang runterladen, die datei in farout.mod renamen und im winamp abspielen :)

Daywalker

im Stress
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Zitat von TheOpterative
hmm ... naja ... mir kommt vor wie wenns einige male ziemlich ungewollt abgehackt ist ... (ich weiß, da gibts auch gewollte Teile)
wenn du die voices meinst: ja, ist gewollt

Punisher

Bukanier
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Sry for OT: Was is das für ein Format ? Ziemlich klein ...

Daywalker

im Stress
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Zitat von TheOpterative
Sry for OT: Was is das für ein Format ? Ziemlich klein ...
Zitat
The best way to explain the module format, is starting with the old protracker format, coming from the Amiga: a MOD file. A MOD-File is a collection of sample data (similar to the WAVE format) and a description of how to play these samples (similar to the MIDI format).
The samples in a MOD-File are raw, 8 bit, signed, headerless, linear digital data. There may be up to 31 distinct samples in a MOD-File, each with a length of up to 128K (though most are much smaller, about 10K - 60K).

The samples are called instruments, but they don't necessarily have to be samples of real instruments, they can be of any sound you like. The ability to use one's own samples as instruments is a flexibility that other music files/formats do not share, and is one of the reasons MOD-Files are so popular, numerous, and diverse.

The sequencing information in a MOD-File contains 4 tracks of information describing which, when, for how long, and at what frequency samples should be played. This means that a MOD-File can have up to 31 distinct sampled sounds, with up to 4 playing simultaneously at any given point. This allows a wide variety of orchestrational possibilities.

The description how to play these samples is divided into so-called Patterns. Each of these patterns contains exactly 64 note lines (divisions), that specify the play pitch and effects for each of the four channels.

Therefore the MOD format reveals a big advantage over the WAVE and MIDI format. Any naturally recorded sound can be used as an instrument (what MIDI is only able to do on sound boards with wave table lookup and a special synthesizer chip like the Yamaha OPL4). Moreover these sounds can be played in any desired order and with several effects. This way, the amount of data is reduced to a fraction compared to a WAVE file that produces the same sound.

Nowadays the MOD format is a bit outdated. New file formats, like XM (eXtended Module) and S3M (Screamtracker 3 Module), are very popular and deliver sound quality which is hard to separate from radio/CD songs.
...mit dem einzigen unterschied, dass alle heute gängigen tracker (programme zum "komponieren" von mod files) mehr als 4 channels unterstützen. - in meinem fall (farout remix) habe ich mir jedoch selber 4 channels als limit gesetzt :cool:

edit: die verhältnissmäßig geringe größe macht dieses format auch in der demoscene zum standard
Bearbeitet von Daywalker am 11.03.2003, 15:00
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